DANSK DANSETEATER SØGER STUDENTERMEDHJÆLPER TIL PR & SOCIALE MEDIER

Dansk Danseteater søger en dygtig og effektiv PR & markedsføringsstuderende til at assistere med en bred vifte af spændende PR-opgaver lige fra sociale medier, videoproduktion/interviews til SoMe, billethåndtering, webredaktion, print/tryksager til kampagneplanlægning.

Dansk Danseteater er Danmarks største moderne dansekompagni med base i Operaen på Holmen. Kompagniet står midt i en rivende udvikling – både publikumsmæssigt og med en ny kunstnerisk ledelse. Bl.a. er vi i gang med at udvikle en helt ny hjemmeside og virtuel scene, og vi har derfor rygende travlt. I din rolle som PR-assistent vi du indgå i et team bestående af kompagniets kommunikationsansvarlige Julie Schlytter samt en række frivillige kollegaer. Vi leder efter én, som både er selvkørende og arbejdsom, for der er rigeligt at lave. Nogle opgaver opstår ad-hoc, mens andre er udløbere af diverse strategier, som du vil få medansvar for at udforme 


Som PR-assistent vil dine opgaver bestå af udarbejdelse & planlægning af: 

  • Viral markedsføring, annoncering & redaktion af sociale medier 
  • Tekstproduktion til diverse platforme (nyhedsbreveprogrammer, kampagner, invitationer, hjemmeside osv.) 
  • Off- & online kampagner bl.a. i forbindelse med vores store open air begivenhed Copenhagen Summer Dance på Ofelia Plads. 
  • Billetlister, invitationer  
  • Videointerviews til SoMe 
  • Tryksager & print 
  • Oplevelses- & eventkommunikation 
  • Webredaktion (drupal) 
  • Publikumsanalyser & segmentering 
  • Vinkling af pressehistorier – til både lokale, regionale og nationale medier. 

 

Hvem er du? 

  • Du er studerende indenfor moderne kultur, teatervidenskab, journalistik, markedsføring eller kommunikation eller anden relevant uddannelse. Meget gerne på kandidatniveau.  
  • Du er før alt andet - en selvstændig problemknuser, der kan rykke på tingene, selv tager ansvar for dine opgaver og sørger for at de bliver løst til den aftalte deadline.  
  • Du er kommunikationsfagligt velfunderet og har erfaring med PR, sociale medier og markedsføring. – evt. fra kulturinstitutioner/teatre. 
  • Du er både skriftligt og mundtligt velformuleret – hhv. på dansk og engelsk. 
  • Du har sans for detaljer og sætter en ære i ”kvalitetssikring” – også når det skal gå stærkt. 
  • Du har let til smil.   
  • Du har erfaring med brug af MS Office, SoMe-annoncering og webredaktion. 
  • Du har erfaring med projektorienteret arbejde – og har gode samarbejdsevner. 
  • Du er fleksibel i forhold til arbejdstider. 
  • Kendskab til Photoshop og videoredigering er et plus.  

 

Dansk Danseteater kan tilbyde dig: 

  • Fleksible arbejdstider der i nogen grad kan tilrettelægges efter dit studie. 
  • At indgå i et inspirerende og kreativt kulturmiljø, hvor den kommunikationsfaglige udvikling vægtes højt. 
  • At få indblik i produktionen, formidlingen og publikumsudviklingen i en af Danmarks førende kulturinstitutioner med base i Operaen på Holmen. 
  • At samarbejde med en bred vifte af forskelligartede kunstnere & kulturinstitutioner. 
  • At du får egne ansvarsområder og medvirker i videreudviklingen af kompagniets kommunikationsprofil. 

 

Ansættelse: 
Opstart så snart som muligt. Ansættelsen løber frem til ultimo september 2021 og muligvis længere. Stillingen er normeret til 12 timer ugentligt – i hverdage mellem 9:00-16:00. Under forestillinger og andre større arrangementer må der påregnes timer uden for almindelig kontortid. Løn efter individuel aftale.  


Vil du vide mere?
 
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Julie Schlytter på tlf. 4217 0197 mellem 9:00-15.0eller på mail: julie@danskdanseteater.dk 
 
Ansøgning: 
Ansøgning med CV og evt. relevante referencer, sendes senest mandag d. 31. maj til julie@danskdanseteater.dk. Samtaler forventes at blive afholdt hurtigst muligt.  
 
Læs mere om Dansk Danseteater her: www.danskdanseteater.dk